Tuesday 12 January 2016

15 Practical Ways.. for Ngộ

15 Practical Ways To Find Your Zen At Work
Zen master Thich Nhat Hanh on the power of mindfulness.

Thương tặng Ngộ nhân này Celebration!
ĐN


Trich:(1) và ĐỗNguyễn tạm dịch.
--
Thay says we should replace our fixation with fame, wealth and competition with the three Buddhist powers: understanding, love and letting go.
“Only when we can establish harmony, love and happiness within ourselves are we in a position to really help our business,” he writes.
So here are 15 practical steps Thay says we can take to bring mindfulness to our work:

1. Start your day with 10 minutes of sitting in meditation.

Bắt đầu một ngày của Bạn với 10 phút toạ thiền.

2. Take the time to sit down and enjoy eating breakfast at home.

Dành thời giờ để ngồi xuống và thưởng thức buổi ăn sáng tại nhà.

3. Remind yourself every day of your gratitude for being alive and having 24 brand-new hours to live.

Hãy nhắc nhở chính Bạn mỗi ngày về sự biết ơn là mình còn sống và có 24 tiếng đồng hồ tinh khôi để sống.

4. Try not to divide your time into "my time" and "work." All time can be your own time if you stay in the present moment and keep in touch with what’s happening in your body and mind. There’s no reason why your time at work should be any less pleasant than your time anywhere else.

Đừng cố gắng chia thời gian của Bạn thành "thời gian của tôi" và "công việc". Tất cả thời giờ là của bạn hết nếu bạn ở trong thời khhác hiện tại và giữ liên hệ với những gì đang xảy ra trong thân tâm của mình. Không có lí do là tại sao thời gian của Bạn trong công việc lại kém an vui hơn là những thời gian nào đó ở những nơi khác.

5. Resist the urge to make calls on your cell phone while on your way to and from work, or on your way to appointments. Allow yourself this time to just be with yourself, with nature and with the world around you.

Vượt qua sự thôi thúc để phải gọi điện thoại di động trong lúc đi đường đến chổ làm hay từ chổ làm về, hay đến điểm hẹn. Hãy cho phép Bạn dùng thời gian này cho chính mình, cho thiên nhiên và thế giới chung quanh của Bạn.


6. Arrange a breathing area at work where you can go to calm down, stop and have a rest. Take regular breathing breaks to come back to your body and to bring your thoughts back to the present.


Sắp xếp một khu vực để thở nơi làm việc, nơi bạn có thể tịnh tâm, dừng lại và nghỉ ngơi. Hãy thường làm những cuộc nghỉ để thở và trỡ về với thân thể của Bạn và hãy đem những suy nghĩ của bạn về với hiện tại.


7. At lunchtime, eat only your food and not your fears or worries. Don’t eat lunch at your desk. Change environments. Go for a walk.

Tại buỗi ăn trưa, bạn chỉ ăn thức ăn và đừng ăn nỗi sợ hãi hay lo buồn. Đừng ăn trưa nơi bàn làm việc. Hãy thay đổi cảnh giới. Hãy đi bộ.

8. Make a ritual out of drinking your tea. Stop work and look deeply into your tea to see everything that went into making it: the clouds and the rain, the tea plantations and the workers harvesting the tea.

Hãy có tác phong uống trà. Dừng lại công việc và nhìn sâu vào trong trà để thấy mọi thứ đã làm ra nó: những áng mây và cơn mưa, khu vườn trồng trà và những người thợ đã hái trà.


9. Before going to a meeting, visualize someone very peaceful, mindful and skillful being with you. Take refuge in this person to help stay calm and peaceful.

Trước khi đi đến một buổi họp, Bạn hãy hình tượng lên một người rất bình an, có chánh niệm và trí tuệ  cùng với bạn. Hãy nương tựa vào vị này để được giúp mình an bình.



10. If you feel anger or irritation, refrain from saying or doing anything straight away. Come back to your breathing and follow your in- and out-breath until you’ve calmed down.

Nếu bạn cảm thấy có cơn giận hay là  dị ứng, hãy tránh nói hay làm ngay bất cứ việc gì. Hãy trỡ lại với hơi thở và theo dõi hơi thở vào ra của bạn để được an tịnh.



11. Practice looking at your boss, your superiors, your colleagues or your subordinates as your allies and not as your enemies. Recognize that working collaboratively brings more satisfaction and joy than working alone. Know that the success and happiness of everyone is your own success.

11. Praxis Blick auf Ihr Chef, Ihre Vorgesetzten, Ihren Kollegen oder Untergebenen als Verbündete und nicht als eure Feinde. Erkennen Sie, dass arbeiten gemeinsam bringt mehr Zufriedenheit und Freude, als allein zu arbeiten. Wissen, dass der Erfolg und Glück von jeder Ihren eigenen Erfolg.


12. Express your gratitude and appreciation to your colleagues regularly for their positive qualities. This will transform the whole work environment, making it much more harmonious and pleasant for everyone.

12. Drücken Sie Ihre Dankbarkeit und Anerkennung an Ihre Kollegen regelmäßig auf ihre positiven Eigenschaften. Dadurch wird die gesamte Arbeitsumgebung zu verwandeln, so dass es viel harmonischer und angenehm für alle.

13. Try to relax and restore yourself before going home so you don’t bring accumulated negative energy or frustration home with you.




13. Versuchen sich zu entspannen und sich selbst wieder herzustellen, bevor er nach Hause, damit Sie nicht angesammelt bringen negative Energie oder Frustration mit nach Hause.

14. Take some time to relax and come back to yourself when you get home before starting on household chores. Recognize that multitasking means you’re never fully present for any one thing. Do one thing at a time and give it your full attention.

14. Nehmen Sie sich Zeit um sich zu entspannen und wieder zu sich selbst, wenn Sie nach Hause kommen, bevor Sie mit Hausarbeit. Erkennen Sie, dass Multitasking bedeutet, dass Sie für eine Sache vorhanden sind nie voll. Eine Sache zu einer Zeit, und geben Sie ihm Ihre volle Aufmerksamkeit.

15. At the end of the day, keep a journal of all the good things that happened in your day. Water your seeds of joy and gratitude regularly so they can grow.

15. Am Ende des Tages, ein Tagebuch an all die guten Dinge, die in den Tag passiert ist. Bewässern Sie Ihren Samen der Freude und Dankbarkeit regelmäßig, damit sie wachsen können.
--
(1) http://www.huffingtonpost.com/…/practical-ways-to-find-your…


No comments: